Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Bobinin yandığını nasıl anlarız?
Bobin hasarlı ise aracın motoru titremeye başlayacak, rölantide kendiliğinden duracak, marşa basıldığında motor geç ve zor çalışacak, aracın çekişi mutlaka azalacak ve bu nedenle de fazla yakıt tüketmeye başlayacaktır.
Ateşleme bobini performansı etkiler mi?
Ateşleme bobini aracın performansını sağlayan önemli bir parçadır.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
LPG ateşleme bobinini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Bobini ne bozar?
Buji kablo bağlantı noktalarında kısa devre, güç kaybı veya kesilmesi, kullanım ömrünün dolması, aşınma ve yıpranmaya bağlı bozulma, zayıflama gibi nedenler sayılabilir.
Bobin arızası vuruntu yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa; motorda tekleme, çalıştırmada zorluk, yakıt sızıntısı, sarsıntı, sarsıntı ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar yaşanabilir.
Bobin kaç km’de değişir?
Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.
Bobin tek değişir mi?
Ateşleme bobinleri tamir edilemeyen tek kullanımlık yedek parça kategorisine girer. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa, yenisiyle değiştirmeniz gerekir. Önemli bir uyarı: pim ve soket bobini kullanıyorsanız ve bunlardan biri bozulduysa, diğerlerinin de kısa sürede bozulacağından emin olun.
Buji kablosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motor çok yüksek ve düzensiz sesler çıkarıyorsa, buji kablosunda bir sorun olabilir. – Sabahları aracınızı çalıştırmakta sorun yaşıyorsanız, araç hemen çalışmaz: Aşınmış veya kirli buji kabloları elektriği iletemez. Bazı durumlarda, akünün boşalmasına veya sızmasına bile neden olabilir.
Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.
Bobinin arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Yeni model araçlarda motor gürültüsü ve tepkisi, ateşleme bobini sistemi soketini tek tek çıkararak ölçülür. Soket çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin iyidir. Ancak soket çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır.
Bozuk bobin bujiyi bozar mı?
Arızalı bir bobin, bağlı olduğu diğer parçalara da zarar verebilir. Örneğin, ateşleme sistemindeki arızalı bir bobin, ateşleme modülüne veya bujilere zarar verebilir. Bu nedenle, bir bobin arızası tespit edilirse, bobinin mümkün olan en kısa sürede değiştirilmesi önerilir.
Bobin arızası yağ yakar mı?
Yağ sızıntıları, ateşleme bobinindeki bir arızanın belirtilerinden biridir. Aşırı ısınma, çatlaklara ve yağ sızıntılarına neden olur.
Bobin sağlamlık kontrolü nasıl yapılır?
Bir muhafazada birden fazla bobin varsa, bir test şeridine ihtiyacınız olacak. Bu, çalışırken arka EMF sinyalini alacak ve ekranda inceleyebilmeniz için osiloskopa gönderecektir. Bu, hangi bobinin soruna neden olduğunu anlamamıza yardımcı olacaktır.
Bobin arızası vuruntu yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa; motorda tekleme, çalıştırmada zorluk, yakıt sızıntısı, sarsıntı, sarsıntı ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar yaşanabilir.
Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.
Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme arızasının belirtileri: Aracın çekiş performansının düşmesi, sebepsiz yere uyarı ışığının yanması, yanık kokusu, ateşleme sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses, rölantide dengesizlik. Diğer noktalar…